Dag 93 - Cruisefasen .... idag firar jag med RaBaRbErPaJ :P

För jag hoppade på Dukandieten för 100 dagar sedan :P Det känns juh som om det är hur länge som helst......

Motion har jag oXå fått - först en 3,3 km (32 minuter) snabb promenad på lunchen - sedan en 5,5 km (43 minuter) lång joggingtur när jag kom hem. Hade turen att lilltjejen åkt hem med en kompis & stortjejen  tog hem en kompis och de fiXade att vara ensamma en stund....

Frukost:
2 stekta ägg
mild naturell lätt yoghurt
linfrö
gojibär
solrosfrö
pumpafrö


Lunch:
kycklingfilé
wokgrönsaker


Mellis:
laktosfri naturell yoghurt (1,5 % fett men lägre kolhydratinnehåll än vanlig naturell lätt yoghurt)
min fröblandning


Middag:
köttfärssås
strimlad squash som jag kokade i grönsaksbuljong



Kvällsfika:
rabarberpaj
vaniljkesella (lättkesella med vaniljpulver och canderel)




Karolinas rabarberpaj (#1)

Deg:
2 msk havrekli
2 msk vetekli
1 msk majsmjöl
2 msk sötningsmedel
1 tsk kanel
1 msk kesella 1%
några droppar butteressence
1 ägg

Fyllning:
3 rabarber
sötningsmedel efter smak
vaniljpulver

Blanda ihop ingredienserna till degen - tryck ut i en lagom stor form (min var ca 15 cm i ø).
Blanda ihop fyllning och lägg i formen. Pudra över lite kanel & sötningsmedel. In i nedre delen av en 200 °c ugn - ca 15 - 20 min.

Servera ljummen med vaniljkesella (kesella 1% med vaniljpulver & sötningsmedel).

Pajen var god - men jag tror att jag kan nöja mig med att blanda ihop rabarber, sötning & kanel - och äta med vaniljkesella :P Pajdegen behövs ej ... :)



Kommentarer
Postat av: Majja

Grattis till 100 dagar. Klart du ska fira :-)

Härligt tempo du har på dina promenader. Är allt lite avis och känner att jag måste lägga på ett kol.

2011-05-05 @ 10:03:10
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/
Postat av: Ann

Grattis, härligt när man passerar 100 dagar och fortfarande tycker att man mår bra och vill fortsätta på inslagen väg.

Jag som är rabarberpaj-galen måsta nu naturligtvis testa ditt recept. Det får bli på lördag så har man något gott att se fram emot.

2011-05-05 @ 10:11:54
URL: http://franstortillliten.blogspot.com/
Postat av: Mona

Grattis 100-dagen.

Jag tror jag gör som du sa på slutet, rabarber utan paj med kesella låter fantastiskt gott.

Tyvärr måste jag handla rabarber för min lilla planta är så ynklig, måste nog flytta den till ett bättre ställe, för den verkar inte trivas är den står.

2011-05-05 @ 16:01:54
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Ealina

Grattis till dag 100! Vad bra du jobbar! Självklart ska du ska fira lite! :D Pajen och vaniljkesellan låter ju supergott!

2011-05-07 @ 20:13:06
URL: http://ealina.blogspot.com
Postat av: emma

hej.

fin blogg du har!

själv ska jag börja med dukandieten imron. tar emot alla tips och råd jag kan få =)

peppkramar emma

2011-05-11 @ 12:55:49
URL: http://nykropp.webblogg.se/
Postat av: Mor

Vet att jag inte ska bry mig. Men nu har jag varit på all inklusiv i en vecka med allt och då är det allt. Jag trodde när jag kom hem att det var minst 3 kg upp. Men nej inte ett gram. Tror ni äter för lite. Jag äter vad jag känner för. Kramen på er och nu får du äta vad som bjuds hemma hos oss dotter. Pussen Mor <3

2011-05-18 @ 21:54:32
Postat av: Mona

Alltså, nu börjar jag bli orolig, vart har du tagit vägen?

Du gav väl inte upp efter 100 dagar? Hoppas att du mår bra i alla fall.

2011-06-29 @ 22:28:54
URL: http://amonazon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0