Dag 90 - Cruisefasen - ajdå :P

Igår brast min självdisciplin.... allt på grund av ett glas rött vin :P Efter vinet blev det en halv Xider bright, smågodis & kladdkaka m. tillbehör :S Rackarns!! Jaja - gjort e' gjort - så det e' bara på den hårda Dukanbanan igen :) Får bli en lång lång promenad om en stund helt enkelt!!

Som jag berättade förrut så testar jag att lägga in lite fett i maten - trots att Dukan säger att fett inte är tillåtet. Men jag har forskat och tittat runt lite - och som vi redan vet - så bränner rätt fett fett ....så jag testar lite lätt. Äter vi GI-diet så ska man äta bra med rent smör - vilket resulterar till viktnedgång. Så att steka ägg i smör - känns som OK! Har även lagt in lite solrosfrö & pumpafrö när jag ätit yoghurt och att jag köpte lite mandel och paranötter igår för att ha som mellanmål någon dag - då dessa hade bra egenskaper. Så jag kommer alltså lägga in "nyttiga" fetter i min kost lite då och då - för att se om det rubbar min vikt :P Jag har juh tränat väldigt effektivt i tre veckor varje dag - utan att vikten rört sig.

Men de "nyttiga" fetterna kommer jag bara äta om jag fortsätter vara lika effektiv i min träning - annars är det nog inte så bra.

Frukost:
makrill
minikeso
ägg
mild naturell lätt yoghurt
havrekli
solrosfrö
pumpafrö
linfrö
gojibär




Kommentarer
Postat av: Majja

Tror nog att du är på rätt spår. Man måste nog nästan alltid anpassa sin kost efter hur man lever och om man utgår från de flesta överviktiga så är vi inte så duktiga på motion och då klarar vi oss på Dukan men om man som du tränar mycket så måste man kanske tänka till.

2011-05-01 @ 15:07:27
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/
Postat av: Kin@

Tänkte på en sak där; du skriver att du tränar effektivt v a r j e dag...

Är det inte så att kroppen behöver återhämtning?

Du kanske borde träna i ett varannandags tempo; effektivt ena dagen och "bara" en prommenad den andra dagen...

En tanke bara...

Heja på!

Mvh Kin@

2011-05-02 @ 09:54:46
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0