Dag 50 - Cruisefasen ....energi?

Jahapps ... vågen .... - 6 kg fortfarande :) Alltså har den inte rört sig mycket den sista veckan ... eller jo egentligen eftersom jag gick upp en sväng under några dagar- som jag sedan gick ner igen :P Jag vet såklart att jag kan skynda på min viktprocess genom att röra mig mer - men just i dagarna har energin varit bortblåst .... kanske beror på att det stormar ute :P ?

Skämt & sido - jag kommer ha energi imorgon - så det är så ... måste verkligen ta en lunchpromenad :)

Blir varm om hjärtat när ni skriver till mig att ni inspireras av min blogg och kör på själv :) Jag inspireras av er - tack! ♥

Frukost:
mild naturell lätt yoghurt 0,5%
havrekli
linfrö
gojibär
några skivor kallskuret kött - kalkon & innanlår
minikeso




Lunch:
kycklingfilé
wokgrönsaker
minikeso


Mellis:
några skivor rökt hamburgerkött
alfalfagroddar
minikeso


Middag:
kycklingwok med chiliyoghurtsås -
kycklingfilé i bitar, wok gold, röd lök, vitkål - steks i omgångar
sambal olek, sweetchilisås & naturell mild lätt yoghurt, minikeso- blandas




Gottsuget finns kvar - så jag gjorde en gooood ostkaka idag som jag tycker ni borde testa :P

Ostkaka med citrontwist & gojisylt

1 ägg
2 msk sötningsmedel
en nypa rent vaniljpulver
1½ dl mini keso
(1 msk ricotta 10%) - kan uteslutas
½ msk majsmjöl
½ msk vetekli
rivet citronskal  & några droppar citron efter smak


1 ägg vispas pösigt med 2 msk sötningsmedel & en nypa rent vaniljpulver, blanda i 1½ dl mini keso, ½ msk majsmjöl, ½ msk vetekli, riv lite citronskal & droppa i några droppar citron. Vispa pösigt - häll i en ugnsäkerform - som du hällt i några droppar olja som sedan torkats av .... in i ugnen 200°c - tills den fått en gyllenbrun färg.

Gojisylt:
1 - 2 msk gojibär
2 msk kokande vatten
1 tsk psylliumfrö
sötningsmedel efter smak


Koka upp vattnet, lägg i gojibär & psylliumfrö & sötningsmedel - låt kallna

Kommentarer
Postat av: likkan

Sv: Haha jaså. Ja jag kom nyss på att det troligen är för att det är pollen på G som gör att jag är så trött :)

Jag kopplar aldrig det där.. sol+mars=trött=pollen. Varje år funderar jag på vad felet är... haha ^^

Jag beställde förresten essenser idag, så det blir spännande... :P Tänkte främst använda dem i mina daller-daller puddingar :P

2011-03-22 @ 22:14:47
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Mona

Den där ostkakan verkar mumsig, och eftersom jag har allt som behövs hemma (utom ricottan) så blir det nog att jag testar den i eftermiddag.

Hur kommer man på att göra sylt av gojibär och psyllium? Har du hittat på det själv eller?

Jag har kommit på att om man förvarar gojisarna i kylskåpet så blir de knastriga stället för mjuka, jättegott med knastriga gojisar i youghurten.

Det blåser idag med, men jag tycker du ska ta den där lunchpromenaden och njuta av att våren är här. Våra snödroppar har äntligen visat sig.

2011-03-23 @ 06:37:40
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/
Postat av: Kin@

Vad god ostkakan såg ut!

Det är något jag verkligen saknat...

Jag kan ju inte ens fuska med det, då det inte finns laktosfri eller vetefri ostkaka...

Det där ska jag nog testa till helgen.

Blir perfekt efter en soppa, eller nåt:)



Jag tror att m in k ropp känner av blåsten som härjar.Fibromyalgin, gillar inte just detta väderomslag...

Ha en bra dag!

Mvh Kin@

2011-03-23 @ 06:54:44
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Anna Gustafsson

Tack snälla för ostkakereceptet =) SAknar nåt varmt matigt till mitt te på kvällen. Blir perfekt! Jag älskar citron!

Testade en ugnspannkaka idag,med keso och kalkon i, ska ha den till middag ikväll. Såg jättegod ut iaf. Man behöver förnya sig lite. Här går det oxå trögt med vikten. Jag hade gått ner 6,5 kg förra veckan, men nu var det upp...några hekton. Vill ha ett minus på fredag!!!!

Peppkram =)

2011-03-23 @ 13:49:40
Postat av: Maria

Dessa ständigt underbara bilder, och den där ostkakan skall jag nog prova i helgen :-) kram

2011-03-23 @ 20:05:52
URL: http://mariaprovardukan.blogg.se/
Postat av: Karolina

Mmmm Anna - nu vill vi ha minus :) Jag ska väga mig imorgon .. får se då :P



Tycker absolut att du ska testa ostkakan .. den va yummie :)



Ugnspannkakan lät inte helt fel heller :)



Kram

2011-03-23 @ 20:31:28
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/
Postat av: Kia

Testade att göra ostkakan igår Kanongod tack!

2011-03-27 @ 21:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0