Dag 3 - attackfasen - det går som en räls :)

Ojojoj - vad lycklig man blir när man ställer sig på vågen på morgonen .... idag visade vågen -1,3 & jag har bara hållt på i 3 dagar - och det är inte ens jobbigt :)

Detta har jag hunnit med idag:

Var tvungen att äta 2 st tunna skivor rostbiff innan jag for till jobbet- fick nämligen såndär illamåendehungerkänsla efter jag druckit ett glas vatten ....

Frukost:
2 ägg
1 dl mild naturell yoghurt 0,5%
1 msk havrekli
2 tunna skivor rökt kalkon
1 glas vatten
1 kopp kaffe med en skvätt minimjölk

Lunch:
1 stekt kycklingfilé
3 msk mini keso
1 glas vatten
1 kopp kaffe med en skvätt minimjölk

Har åkt skridskor i 30 minuter med några kids på jobb.

Jag älskar det lätta med denna dieten - inga krångliga recept, behöver inte väga & mäta, vet precis vad jag får äta m.m - det behövs ingen större planering - hittintills :P

Kommentarer
Postat av: Kin@

Grattis till minuset!

Du vet väl att under Attackfasen, är motion inte ett måste...

Dr Dukan rekomenderar att man tar det lite lugnt de dagarna...

Vilken härlig fruksot, du äter - jag kan inte äta ägg, sådär - mår så illa av dem och det är synd, för de ger sådan mättnadskänsla...

Gallan gillar dem inte.



Heja på!

Mvh Kin@

2011-01-26 @ 13:09:08
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Karolina

Njae - det visste jag inte .... att det inte var ett måste med motion :P



Men jag brukar motionera på rätt bra vanligtvis - och med dagens motion så var det "ett måste" - för jobbets räkning :P



Jag gillar egentligen inte ägg heller - men äter det för att det mättar bra :)



Trist att du har besvär med gallan när du äter ägg :S

2011-01-26 @ 13:25:48
URL: http://jagkanomdukan.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt med sådan start, grattis. Och häftigt att vi kört igång samtidigt, och vi skall även gå ner samma ungefär, jag har satt -10 kg som mål men får se om jag trivs med mig själv tidigare. Lycka till nu, jag kommer tbx! mvh Maria

2011-01-26 @ 14:31:51
URL: http://mariaprovardukan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0