Andra dagen snart till ända ...

.. och tiden går snabbt :)

Har varit kvittrande glad hela dagen - jobbat till 16,30 - sen åkte jag till ICA Maxi & handlade lite tillåtna livsmedel :P Har känt lite hungerkänslor då & då - men inget som har stört.

Åt 2 tunna rökta kalkonskivor innan jag åkte från jobb.

Till middag blev det:

1 stekt kycklingfilé i småbitar
1 omelett av 2 ägg & 2 msk vatten

Stekte kycklingen i lite vatten så att det inte skulle bränna fast. Kryddade med salt & peppar & en krydda som heter Chicken & Steak - sedan hällde jag över omelettsmeten på kycklingbitarna när de var färdigstekt.

Det blev gott - så mätt & belåten är jag nu :)

Jag älskar att fota mat och annat - men dagens rätt så inte alls speciellt aptitlig ut - så det får bli en bild imorgon istället - för då kommer det säkert se godare ut :)

Kommentarer
Postat av: Kin@

Kom ihåg att dricka vatten, vatten, vatten - jag är ganska sällan hungrig, mellan målen, utan blir hungrig strax innan lunch och strac innan middag...



Kom ihåg att ugnssteka!

Det blir mindre märkbart att man inte använder matfett i stekningen...

Ugnsbakade ycklingfiléer är kanon!



Heja på!

/Kin@

2011-01-25 @ 21:38:35
URL: http://blogg.vk.se/kinasdukandiet
Postat av: Mona

Hej!

Jag brukar ta lite olja i pannan, men torkar av med papper innan jag steker. Bara precis så att det inte bränner fast.

Ibland tar jag lite vatten och soja, då får man fin färg och lite sälta från sojan.

Ugnen är ju också bra som Kin@ sa, vi Dukanisar får vara lite påhittiga. Alla sätt är bra utom de dåliga;-)

Förresten, jag har en länk till dig på min sida, hoppas det är OK med dig.

2011-01-26 @ 11:12:15
URL: http://amonazondukan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0