Dag 25 - en härlig proteindag :)

Mmm - blev en lugn dag - då jag var hemma & vabba med yngsta prinsessan här hemma.

Frukost:
rökt innanlår
färskost 0,2%
pepparrot
1 ägg
havrekligröt ( 2 msk havrekli, 1 msk linfrö & mini mjölk)
te


Lunch:
1 ägg
räkor
keso light 0,3 % Linessa från Lidl

Middag:
kycklingfilé
tzatziki (mild naturell lätt youghurt 0,5%, vitlök, gurka, seltin & peppar)


Kvällsfika:
verum hälsofil 0,5% Fläder/Äpple
keso light 0,3% Linessa från Lidl
dukanflingor
gojibär


Sen har vi ett litet recept på kesokakan jag gjorde igår ..... mmm god var den :)

Karolinas kesokaka:

1 ägg
1½ dl mini keso
1 msk havrekli
1 nypa seltin
canderel efter smak
kardemumma efter smak
1 droppe bittermandel

Rör ihopa alla ingredienser - häll i en liten ugnsäker form som du oljat in med papper, in i mitten av ugnen på 180 - 200 grader i ca 15 - 20 min - tills den fått fin gyllenbrun färg.

Avnjut med lite mini keso som du rört i hop med en skvätt fun light - valfri smak - jag hade Wild Berries hemma - smakade GOTT!!

Imorgon ska jag väga mig ... spännande :) Nu är det mot sängen - kroppen e' lite slut efter Zumbapasset idag & igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0