Dag 4 .... LCHF

Dåså ... ännu en dag har gått :)

Frukost:
Ägg & Bacon & några ostskivor och paprikabitar

Lunch:
Ost & Skinksås & grönsaker

Mellis:
Några ostskivor & nötter

Middag:
Ryggbiff med vitlökssmör
Vitkålsgratäng
Tomat

Kvällsfika:
Turkisk yoghurt med solrosfrön, linfrön & hasselnötter



Vitkålsgratäng
½ strimlat vitkålshuvud
2 gula lökar
riven parmesanost
riven ost
1 ägg
vispgrädde
salt
peppar
muskotnöt

Koka vitkålen så den blir lagom mjuk, stek strimlad lök, blanda vitkål, lök, ägg, riven parmesanost, grädde, riven ost & kryddor - lägg i en ugnsfast form - strö över riven ost - in i ugnen 200 grader - klar när den fått fin färg :)

Kommentarer
Postat av: Bertil Lind

Jag hittade din blogg när jag sökte på Dukan-dieten. Själv har jag käkat lchf i tre år med gott resultat. Din vitkålsgratäng SKA TESTAS ;-)

Och sedan ska jag kolla hela din blogg om Dukan!

2011-08-23 @ 11:26:04
URL: http://bertillind.wordpress.com/
Postat av: Bertil Lind

Har nu följt din Dukan-väg från start. Du har då verkligen förtjänat ett bra resultat men då du redan är normalviktig (och snygg) är det inte så enkelt att pressa ner vikten med massor av träning och nästan ingen mat. Man blir bara hungrig och besviken på uteblivna resultat.

Din lchf-start ser bra ut! ;-)

De första 1–2 veckorna kan kännas lite jobbiga men du behöver ju inte vara hungrig i alla fall! Som du säkert vet ska du äta när du blir hungrig och sluta äta när du börjar känna dig mätt. Så småningom kommer du att ta bort mellanmålen eftersom du faktiskt är mätt från frukost till lunch och från lunch till middag, 5–7 timmar mellan målen är vanligt. Själv äter jag numera två gånger/dygn.

Motion är jättebra! men har lite eller ingen effekt på vikten – hårdträning är något annat och i kombination med kontrollerat matintag kan man naturligtvis styra sin vikt, se bara på bodybuilders och kampsportare som behärskar detta till fulländning.

Vanliga människor som du och jag klarar oss utmärkt på vettig kosthållning.



Lycka till med lchf, och beväpna dig med tålamod – att byta kost kan försvåra.

2011-08-23 @ 12:48:15
URL: http://bertillind.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0