Dag 2 - LCHF ....

Jajjamen, då har jag ätit klart för idag :)

Frukost:
Ägg & Bacon

Lunch:
Rökt kalkon
Grönsallad
Creme Fraiché


Mellanmål:
Rökt kalkon
Ostskivor

Middag:
Blomkåls & skinkgratäng



2 blomkålshuvud
300 gram rökt skinka
vispgrädde
riven ost

Blomkålshuvudet delas i mindre bitar, skinkan strimlas/tärnas och läggs över blomkålen, osten strös över & sist häller du över grädden. In i ugnen - 180 grader ca 35 min (tills blomkålen är mjuk & gratängen har fått färg).

Kan hända att det blir lite briéost ikväll om jag blir hungrig efter min promenad.

Har även druckit några koppar kaffe med en skvätt grädde i .... :P

Det känns inte speciellt nyttigt - och jag har egentligen noll koll på om det är en bra dagsmeny för LCHF :S



Kommentarer
Postat av: Ealina

Ser jättebra ut! :)

Jag älskar blomkålsgratäng.. mm..

2011-08-16 @ 19:43:59
URL: http://ealina.blogspot.com
Postat av: Majja

Det är väl en bra LCHF-dag.

Jag älskar också blomkålsgratäng...måste komma på något riktigt bra Dukanrecept.

2011-08-16 @ 20:10:52
URL: http://majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0