Dag 88 - Cruisefasen - härligt!

Dagen igår blev en härlig dag :) Efter jobbet gick jag ut och promenerade 7,3 km riktigt riktigt snabbt - 1h & 3 minuter tog promenaden - sedan avslutade jag med 150 situps *gött*

Jag och sambon har varit barnfria och passade på att gå ut och äta på restaurang :) Det blev Tandoori Sundsvall .. ett favoritställe för min del. Jag beställde "Lamm Sizlar" - grillat tandoorikryddat lamm med grönsaker i gjutjärnsgryta - direkt från stenugnen ... så himla gott!! Sedan gick vi på Waynes Coffee och drack en kaffe latté med lättmjölk :)

Idag klev jag upp vid 7 och började dagen med en joggingtur på 5,3 km .... en riktigt bra början på denna dag!!

Frukost:
2 stekta ägg
skinka
naturell mild lättyoghurt
havrekli
linfrö


Lunch:
lite tacoköttfärs

Mellis:
1 stekt ägg
makrill


Middag:
stekt köttfärs

Kvällsfika:
minikeso
gojibär


Nu sitter jag och knaprar på lite sojabönor :P

Det blev mycket köttfärs idag - men så blir det när man inte äter hemma. Var och badade på Himlabadet med jobb idag och barnen valde tacos som lunch - så jag nallade lite köttfärs från deras tallrikar - då portionerna var jättestora för de små. Det fanns nämligen ingen mat där som föll Dukanandan i smak :)

Sedan var vi och hämtade barnen hos farmor & farfar - där middagen var spaghetti och köttfärssås -  så jag tog köttfärsen innan farmor blandat i godsakerna :P

Gjorde även en annan fuling här idag .... vågen står fortfarande still - så jag testar från och med idag att blanda in lite smör när jag steker ägg - för att få en större mängd fett än jag brukar - för att se om vikten kan ändras av det. Så får vi se ......


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja så mkt som du rör på dig tror jag du kan kosta på dig både mer fett och grönsaker. kram på dig från Maria

2011-04-30 @ 08:09:58
URL: http://mariaprovardukan.blogg.se/
Postat av: kattensmatte

Tar du vilodagar ett par dagar i veckan från träning? Annars kan det vara så att du har höga kortisolmängder i kroppen som gör att du inte går ner. Du bygger upp kroppen även under vilodagar.

2011-04-30 @ 08:51:11
Postat av: Majja

Det gäller att hitta sin egen balans tror jag. Man kan ju inte alltid vara som alla andra. Följer med intresse alla som testar lite olika.

2011-04-30 @ 11:19:28
URL: http://www.majjassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0